יום חמישי, 27 בפברואר 2014

עשייה והוויה במעגל החיים החדש

עשייה והוויה במעגל החיים החדש


בינואר בגיל 62 קיבלתי מעמד של אזרח ותיק , קיבלתי כרטיס פלסטיק יפה מהשר לאזרחים ותיקים ופתאום המעגל החדש של העשור השישי מקבל ממשות.
          


בשנות העשרה הייתי הבת של משה ומרים, בשנות העשרים אשתו של המפקד ואימא של ההיטקיסט הרופאה והאינטרנטית , בשנות השלושים המנהלת עם העקבים , בשנות הארבעים תמרנתי בין קרירה אימא ואשת איש......ממש לוליינית, בעשור החמישי זכיתי  להיות שליחה של מדינת ישראל ולהכיר אנשים וקהילות בעולם באותו עשור גם קיבלתי תואר חדש מתוק  "סבתא " ועכשיו בעשור השישי אני פנסיונרית גאה.
.

אז למה לפתוח בלוג? 

שתי סיבות דחפו אותי
הראשונה היא שרה הקוראת בקפה מיפו שאליה אני הולכת שנים ( זה זול יותר ממפגש עם פסיכולוג)
 וכל פגישה נפתחת .....את צריכה לכתוב....יש לך הרבה מה לספר....
והסיבה השנייה זו הבלוגריסטית  שלמען הגילוי הנאות יש בינינו קרבת משפחה והיא פתחה בפני את העולם האינטרנטי , עולם הרשתות החברתיות ששינה את חיי.

אז על מה אכתוב?

על שינויים המתרחשים בעשור הסגול  שמתחיל עם השם והתיוג "פנסיונרית," על מפגשים חדשים בתחום התמחות חדש שהוא תחום היעוץ והוראת הזוגיות על פי תוכנית המרתון של דר אורית ארבל, על המשפחה הגרעינית והמורחבת עד כמה שיסכימו להחשף, על הבירוקרטיה שמתלווה ליציאה לפנסיה , על שינויים בקצב החיים , מפגשים בקופת חולים , נמליץ ונשתף חוויות מארוחות משפחתיות, טיולים ,ספרים ,הצגות ועוד חוויות שבהם אני נתקלת במהלך השבוע....

ניתן במת ראיונות עם מומחים בתחום הגריאטריה ואיכות חיים בגיל השלישי, עובדת סוציאלית בכירה ותזונאית שגם לה יש בלוג חשוב ואולי גם ראיון עם גיסה מתנדבת ...
אבל בעיקר נתמקד בזיכרונות של  עבר כדי לאהוב את ההווה ולא לפחד מהעתיד......
אז קדימה לדרך  השעון מתקתק...